Kommenter emnet

IP-telefoni

Kunne godt tænke mig at vide, om der er andre end os, der har problemer med IP-telefoni, hvor telefonforbindelsen forsvinder i tide og utide. Ofte virker den ikke i flere dage. Internetforbindelsen virker.
Hvilke erfaringer har I og hvad er der blevet gjort for at det virker stabilt??
Mvh Helle Lorenzen

Helle Lorenzen - Søndag 13-01-2008 17:23

Vi har nu i længer tid haft problemer med vores telefon. jeg har nu skrevet en mail til dem. det svar jeg fik var, at det virker jo nu så hvad er problemet!!. jeg vil opfordre alle, der har problemer med deres telefon, til at ringe til dem, med det samme problemet opstår ellers gør de ikke noget!!
Poul Bundgaard - Torsdag 17-01-2008 21:43

VI HAR HAFT PROBLEMER SIDEN CA. 14 DAGE FØR JUL.
HVOR VI MÅ GENSTARTE DEN SORTE BOKS.
2. JANUAR RINGEDE JEG TIL SYD ENERGI - DE VILLE SENDE EN NY BOX.
DEN HAR VI SÅ RYKKET FOR HVER ANDEN DAG (OG FÅET DEN ENE "DUMME"
UNDSKYLDNING EFTER DEN ANDEN). NU SKULLE DEN LIGGE PÅ POSTHUSET!!
MED 14 DAGES FORSINKELSE.

BIRGITH FREDSTED - Onsdag 16-01-2008 09:43

Hej. Vi havde også en del problemer med vores telefonforbindelse gennem december måned. Flere gange om ugen var vi nødt til at genstarte udstyret for at få etablere telefonforbindelsen igen. Der har i den tid dog ikke været problemer med internetforbindelsen. Vi har ikke TV via fiberforbindelsen, så den kan jeg ikke sige noget om. Sidst i december modtog vi en ny telefoniboks til erstatning for "den lange med det blå lys". Efter en hurtig udskiftning har vi ikke siden haft problemer. Udskiftningen gik nemt, eftersom man blot skulle flytte tre ledninger fra den gamle over i den nye.
Peter Horsbøll Møller - Tirsdag 15-01-2008 20:02

Hej.
Det er selvfølgelig træls for jer men et eller andet sted dejligt for mig at høre, at vi ikke er de eneste...;-) Tak for jeres svar og interesse.
Jeg har løbende haft fat i DB og senest fået en grå boks tilsendt, som jeg selv skal skifte ud med den sorte boks, der har et blåt lys. Håber I kan følge mig...
Ved ikke lige om jeg tør springe ud i at skifte boksen, hvis det giver endnu flere problemer. Har hørt om andre med lignende problemer og som endvidere har haft store vanskeligheder med at skifte boksen hvor de måtte have fat i teknikkere m.m. Den nye boks kan åbenbart ikke det samme som den gamle boks.
Har det nok lidt om det er valget mellem "pest eller kolera".
Er da fortsat meget interesseret i at høre, hvad I andre har gjort, for at det virker optimalt.
Mvh.

Helle Lorenzen - Mandag 14-01-2008 21:07

Hej

Vores telefon har været død flere gange så har vi prøvet at starte op igen derefter har den virket et par dage det skete i flere uger nu har vi kontakte syd energi og der er stendt en ny box med den blå streg i det er den 4 box vi fået siden vi fik ip-telefoni for snart to år siden
hilsen kjeld amdi

Kjeld Amdi - Mandag 14-01-2008 19:27

Vi troede kun at det var os der havde problemer stadig væk. Vi oplever det samme som jer, at forbindelsen pludselig er væk. vi har taget kontakt til Syd Energi som fortalt os at vi skulle prøve at slukke for boksen og lade den være slukket ca. 10 sekunder og så tænde igen. Nogen gange virker det, og andre gange virker det ikke. Det er temmelig irriterende at det ikke virker optimalt. Jeg synes at alle de der stadig har problemer med IP-telefoni skal gøre opmærksom på det til Syd Energi, så de kan få rettet op på det.
Karina Mærsk - Mandag 14-01-2008 09:27

Tilbage til debat emne oversigt