Folk sparer på vandet

Vandvaerk2001Bestyrelse.jpg (22133 bytes)
Bestyrelsen for Mølby vandværk blev genvalgt.
Bagerst: Henry Thomsen, Torben Nørregård.
Forrest: Svend Åge Jensen (kasserer),

Kaj Christensen (formand) og Andreas Dahl.

Mølby, 21. marts 2001
Prisen på at få leveret vand er fortsat meget lav i Mølby, 2 kr. pr. m3. Men når man dertil lægger 5 kr. i statsafgift og ikke mindst prisen for at slippe af med spildevandet igen, så er det en anden sag.

Derfor er der gennem de seneste år sket et markant fald i vandforbruget. Sidste års forbrug lå på 34.500 m3 - stort set som forbruget året i forvejen. Der er kommet 3 nye forbrugere til i årets løb, hvilket betyder at 179 husstande nu får leveret vand fra værket.
I år bliver der udtaget 13 tilfældige af de tidligst installerede 90 vandmålere til kontrol. Hvis blot en af disse har en fejlvisening over 5%, så skal samtlige vandure udskiftes for vandværkets regning.
Vandet testes senere på året for indhold af MTBE (benzin tilsætningsstof). Resultatet afventes med spænding, da der tilbage i tiden har været 3 benzinstationer i Mølby.
Det var nogle af de emner, som formanden for Mølby Vandværk, Kaj Christensen, kunne berette om.

Kassereren i foreningen, Svend Åge Jensen, kunne fremlægge et flot regnskab med et overskud på over 137.000 kroner. De store indtægtskilder er salg af vand samt nye tilslutninger. De direkte omkostninger på vandværket er beskedne, de administrative poster stigende, og det koster en hel del at tilslutte nye brugere.
Den opsparede kapital på over ½ million kroner forventes at skulle bruges på en renovering og udbygning af vandværket.
Den nuværende hydrofor fungerer fint, men er 63 år gammel !

Vandvaerk2001Forsamling1.jpg (17985 bytes)
Et par og tyve af forbrugerne var mødt frem. Glædeligt var det også at nogle af de unge beboerne viste interesse.
Vandvaerk2001Forsamling2.jpg (16504 bytes)
Mølby vandværks omkostninger til afholdelse af generalforsamlinger har været stigende gennem de seneste år, men det er en velkommen omkostning.

Tilbage til forside